Kwaliteit van zorg
Wat we zien
Dit is een thema dat al vele jaren actueel is in Nederland. Kwaliteit betekent voor ons betaalbaar en uitvoerbaar houden van zorg en hulpverlening voor zowel cliënten, medewerkers als organisaties. Ook betekent het goede en veilige zorg bieden, passend bij de (noodzakelijke) vraag van de cliënt of patiënt en zijn netwerk. We zien dat het bureaucratische gedeelte van kwaliteit van zorg onder druk staat als gevolg van allerlei ontwikkelingen. Het opleiden en ontwikkelen van medewerkers én verbeteren van de kwaliteit gaan dus hand in hand. Hierin zijn mensen en hun ontwikkeling essentieel, deze bewustwording zien we steeds breder ontstaan.
Wat we bereiken
- Kwaliteit van zorg kunnen we verbeteren door integraal te werken: organisatie, management, medewerkers, leerklimaat en systemen verbinden. Wij bieden hierin een begeleidende en/of inhoudelijk rol op alle functionarissen in de organisaties.
- Met persoonlijke coaching: individueel met een medewerker cases of leervragen verkennen en helpen stappen te zetten in de ontwikkeling naar een goede kwaliteit van zorg, dienstverlening of managen/besturen.
- Met intervisie: in een veilige setting bespreken we casussen en ontdekken we samen wat goed gaat, waar we trots op kunnen zijn en waar we kansen zien om dingen met elkaar te verbeteren.
- Met training: we delen met de teams onze kennis en ervaringen. Er wordt gericht getraind op kennis, inzichten en vaardigheden waarmee de kwaliteit van zorg verbeterd wordt.
Door het aanbod van onze ontwikkelprogramma's leren medewerkers te reflecteren op hun eigen ontwikkeling in relatie met de organisatiedoelen en wensen van de clienten. Ze ervaren meer zingeving en betekenis doordat ze regie hebben op hun werksituatie. Daarnaast wordt de clienttevredenheid vergroot.