Kwaliteit van zorg

Wat we zien

Een thema wat al vele jaren actueel is in Nederland. Kwaliteit betekent voor ons betaalbaar en uitvoerbaar houden van zorg en hulpverlening voor zowel cliënt, medewerkers als organisatie.. Goede en veilige zorg  passend  bij de (noodzakelijke)vraag van de cliënt of patiënt en zijn netwerk. We zien dat het bureaucratische gedeelte van kwaliteit van zorg onder druk staat als gevolg van de stress die dit binnen organisaties met zich mee bracht.  Het opleiden en ontwikkelen van medewerkers en verbeteren van de kwaliteit gaan dus hand in hand. Hierin zijn mensen en hun ontwikkeling essentieel, deze bewustwording zien we steeds breder ontstaan.

Wat we bereiken

Kwaliteit van zorg kunnen we verbeteren door integraal te werken: organisatie, management, medewerkers, leerklimaat en systemen. Wij bieden hierin een begeleidende en/of inhoudelijk rol op alle functionarissen in de organisaties:

  • Persoonlijke coaching: individueel met een medewerker cases of leervragen verkennen en helpen stappen te zitten in de ontwikkeling naar een goede kwaliteit van zorg, dienstverlening of managen/besturen.
  • Intervisie: in een veilige en vertrouwde setting casussen met elkaar bespreken en samen ontdekken en leren wat goed gaat en wat er beter kan.
  • Training: met teams delen we onze kennis en ervaring van zorg en welzijn. Er wordt gericht getraind op kennis, inzichten en vaardigheden waarmee de kwaliteit van zorg verhoogd wordt. 

Hierdoor leren de medewerkers door kennis, vaardigheden, inzicht, reflectie en ‘learning on the job’ de kwaliteit van zorg te verbeteren. De medewerkers ervaren meer zingeving en betekenis aan hun werk als ze in regie hebben op hun werksituatie en cliënten zijn meer tevreden. Lees het verhaal van Lelie Zorggroep. 

Neem contact op
ondernemerschap-veiligheid-wat-doen-we-advante.png
Scroll naar boven